divendres, 7 d’agost del 2015

La meva preferida. Pizza de pesto.







"Ninguna cosa despierta tanto el bullicio del pueblo
como la novedad."

(Francisco de Quevedo)




Una de les coses que em feia més por de canviar de pis, era el fet de no trobar-ne cap que tingués la cuina adequada. M'ha sabut molt greu haver de deixar la meva cuina vermella.

Però diuen que quan es tanca una porta, s'obre una finestra i ara, estic encantada amb la meva nova cuina. No és vermella, però és fantàstica. Ara tinc una cuina quadrada.

Com amb la resta, la primera fase és d'adaptació, així que, mica en mica, he d'anar provant receptes per acostumar-me al meu nou taller.

I el forn és molt important. I amb el nou, estic encantada. Com en d'altres coses, he sortit guanyant. 

Per mi, la prova de foc és una pizza i el meu petit nou amic, l'ha superat de lluny.

Tot i fer una simple pizza, volia sortir una mica de les que habitualment faig i com tenia un bon grapat d'alfàbrega i venien a sopar els meus pares, m'havia de "currar" una mica el sopar [aquest últim mes m'han ajudat tot el que és possible ajudar i els estic molt agraïda]...et voilà. El resultat va ser una pizza espectacular.

Una part la tenia guanyada, ja que la recepta de la massa és la de l'Ibán Yarza, que mai falla, però el forn va posar el seu granet de sorra i va semblar, i no faig broma, que ens mengéssim una pizza feta en un forn de llenya, al bell mig de la Toscana.

Així que a volar...




Per fer aquesta recepta es necessiten els següents ingredients:


Per la massa:


  • 525 gr de farina
  • 340 gr d'aigua
  • 20 gr d'oli d'oliva
  • 15 gr de sal
  • 5 gr de llevat fresc (o 1,5 gr de llevat de forner sec)

Pel farcit:

  • xampinyons 
  • mozzarella fresca
  • ceba tendre
  • olives negres d'Aragó
  • orenga
  • formatge parmesà a làmines
  • tomàquet fregit
  • pesto:
             - un bon grapat de pinyons
             - un bon grapat de fulles d'alfàbrega
             - oli d'oliva verge extra
             - 1/2 o 1 gra d'all al gust
             - parmesà ratllat



En primer lloc, s'ha de dissoldre el llevat amb l'aigua tèbia i deixar que reposi 15 minuts.

Passat aquest temps, es poden afegir la resta d'ingredients de la massa, barrejar amb la mà i deixar, novament, 15 minuts de repòs. És una massa bastant enganxosa.

Després d'aquest mini repòs, s'ha de passar la massa a la taula on la treballarem i sense afegir més farina, s'ha de fer uns quants plecs a la massa, sobre si mateixa i una vegada fets, deixar reposar, novament, uns deu minuts.

I ja es pot dividir en tres porcions de 300 gr i reservar a la nevera, en un bol untat amb una mica d'oli, en tuppers o inclús en bosses hermètiques de congelar menjar. 

Segons l'Ibán, la massa ha de reposar com a mínim un dia a la nevera i aguanta fins a 4 dies. 

Per preparar la pizza, en primer lloc s'ha de prescalfar el forn a màxima temperatura, en el meu cas, a 250ºC.

I després donarem forma a la pizza, estirant-la amb la forma que vulgueu amb l'ajuda dels dits, de fora cap a dins. Jo en aquest cas l'he fet rectangle i fina, però al gust. En aquest pas sí que es pot anar afegint farina a la taula per evitar que s'enganxi.

Una vegada donada la forma, s'ha de posar el tomàquet fregit pel damunt i cap al forn fins que la base sigui cuita i comenci a daurar-se el tomàquet. S'ha de posar la safata a la part més baixa del forn

Mentre fem el pesto triturant fins que quedi ben fi, els pinyons, l'all, les fulles d'alfàbrega (guardant les més petites per posar pel damunt de la pizza), la sal, l'oli i el parmesà ratllat.

I quan la base sigui cuita ja es pot posar el farcit. Primer unes cullerades ben repartides de pesto, una mica d'orenga, la mozzarella a rodanxes, uns quants xampinyons crus i laminats, la ceba a juliana i les olives negres i cap al forn fins que es dauri la mozzarella. Aquesta vegada s'ha de posar la safata a la part alta, ja que la massa ja està cuita i només volem que es gratinin els ingredients.

Quan surti del forn, s'ha de repartir una mica més de pesto pel damunt de la mozzarella, posar unes quantes fulles d'alfàbrega fresca i unes làmines de formatge parmesà.




Una mica d'oli Diavolo d'Aromàtiks pel damunt i teniu la pizza més deliciosa que us pogueu imaginar.



I per acabar, una banda sonora de luxe: Acousters.


Gone

I've been trying to focus lately on things that keep me busy without you
and I've been making up excuses for not working, staying home the whole day through.
I've been lying all day in bed, I've been tired, I've been bored and I've been scared.
I've been looking out the window as the weather gets worse, day after day.

And while you're away, you're doing your thing, I've locked myself at home.
Turn on the TV, watch a movie, keeping tight in my hands
the remote control.

It'll be a rough night, I'm not a brave,
I'll never make it through next day,
'cause I'm locked inside, bringing myself down
instead of lying in the sun

Yeah

I've been contemplating lately how my chances for the future are flying by.
I guess I kinda need to change this whole perception of this period in my life.
So I get dressed put on my shoes, I wash my face,
open the door, stare at the world.
The sun is up there's light outside, I feel the air on my skin,
I won't go back in time again.

It'll be a rough night, but I'm brave,
I'm gonna make it through the day
even though you're far, we're not worlds apart
I'm gonna put my fears away
I'm gonna put my fears away

Yeah

Today I'm waking up early 'cause I know that soon you'll be back home for good.

(Acousters)






TEXTO O DESCRIPCION



1 comentari:

  1. MMmm.....impressionant pizza! Què bona! M'animaré a preparar aquesta massa, que a casa nostra tots els dissabtes es sopa pizza!
    Felicitats pel canvi, per la nova casa i pel nou forn!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina

Moltes gràcies pel teu comentari! Em fa molta il·lusió la teva visita!