dimecres, 3 de juny del 2015

Rentat de cara, petits canvis i molta calor. Gaspatxo de maduixes amb nous de macadamia i oli de romaní.





"Els petits canvis
són poderosos."

(Capità Enciam)




Fa dies que em voltava pel cap fer uns petits canvis al blog. Volia un aspecte més net, simple, elegant i on el que més importancia tingués fossin els posts. No sé si ho he aconseguit, això ja m'ho direu vosaltres, però la veritat és que estic bastant satisfeta amb els resultats.

A més a més, els que em seguiu sabreu que el dissabte passat va ser el meu aniversari i que un dels meus regals va ser una càmara de fer fotos, de la que espero treure molt suc. Ara mateix el meu nivell és zero, però hi estic posant remei. Així que d'aquí poc espero que als petits canvis d'aspecte del blog, s'hi sumin bones fotos.

Em sap una mica de greu deixar de fer fotos amb el mòbil, ja que el nom del blog ve precisament de que tal qual posava el plat, tal qual sortia a l'instagram i d'aquí "Insta-cook", però ha arribat un moment en que necessito més! jajaja! Des que vaig coneixer el concepte de profunditat de camp, la meva vida no ha tornat a ser la mateixa.

Així que, paciència, càmara en ma, un llibre que m'està ajudant molt i algún que altre amic que molt gentilment em farà algunes classes (suposo que els implicats ja sabràn de qui parlo), espero donar un gir fotogràfic i aconseguir transmetre una mica més de les emocions que em dóna la cuina.

Avui, doncs, com he estat liada amb el blog, però no vull deixar de compartir receptes, una de ben senzilla, sense ni pas a pas. Això si, deliciosa. Sobretot ara que fa tanta calor.



Per fer aquest gaspatxo es necessiten els següents ingredients: 


  • 500 gr de tomàquets madurs
  • 500 gr de maduixes
  • 100 gr de ceba tendra
  • 200 gr de pa tipus motlle
  • 4,5 dl d'oli d'oliva verge extra
  • 1,5 dl de vinagre de maduixes 
  • 1 litre d'aigua freda
  • sal i pebre
  • ciboulet
  • oli de romaní d'Aromàtiks
  • nous de macadàmia
  • 1 all


En aquesta recepta, ni tant sols vaig fer pas a pas, de com n'és de fàcil.

En primer lloc s'han de rentar bé les maduixes i els tomàquets i reservant unes poques per decorar -aniran a daus petits-.

A part, s'han de tallar les cebes tendres i deixar-les en remull amb aigua durant uns 30 minuts perquè perdin la fortor.

Llavors, s'ha de remullar el pa en el vinagre i posar en un recipient amb les maduixes i els tomàquets, la ceba tendra, l'all, la meitat de l'oli i la sal i deixar reposar a la nevera durant unes 5 hores.

Passat el repòs s'ha de triturar bé amb l'aigua (segons la textura que volgueu, podeu afegir més o menys aigua) i rectificar de sal i pebre.

Al servir, s'ha de posar uns trossets de maduixa al mig del plat, una bona quantitat de pebre, oli de romaní, ciboulet i uns trossos de nous de macadàmia.

Boníssim ben fresquet. No us deixeu el pebre que és important.





I ben refrescant és també la música de la Núria Graham, a qui tinc moltes ganes de tornar a veure a l'Embassa't d'enguany.

Bird eyes

Someday you'll wake up on your own
and I will be running away from home
'cause I'll be going mad
not a big surprise
if I start thinking about the past
I want to scroll up and write everything I used to have
'cause I'll be going mad
not a big surprise

It's second of october two a.m.
you fall asleep and I am still awake
you fall asleep and I am still awake
I'm still awake
I'm still awake
I'm still awake
Do you want to make love x7

Somedays you'll wake up wet from sweat
and I will be running away from your bed
'cause I'll be going mad
and you know that
Someday you'll wake up on your own
and I will be passing away from your home
'cause I'll be going mad
not a big surprise

It's second of october two a.m.

you fall asleep and I am still awake
you fall asleep and I am still awake
I'm still awake
I'm still awake
I'm still awake
Do you want to make love x7

(Nuria Graham)






TEXTO O DESCRIPCION



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies pel teu comentari! Em fa molta il·lusió la teva visita!