diumenge, 29 de març del 2015

Vaig a una cuina i m'emporto...marshmallows!!!






"Jo sé que els núvols duren només un moment,
i que el sol és per tots els dies."

(Rabindranath Tagore)




Els dies volen. Passen a un ritme frenètic. Recordo quan era petita, que m'agradava estirar-me al terra -sobretot damunt de la gespa- i mirar com de ràpid passaven els núvols. Ara, gairebé no tinc temps de fer-ho, i, en canvi, sóc més conscient que mai de com passa el temps.

Aquest mes de març ha estat frenètic, plens de canvis, i acaba, per sort, bé, i amb la primavera. Just avui, el dia es fa més llarg i aquest augment de llum em fa feliç, tot es veu una mica més lluminós.



I com cada final de mes, toca entrar a una cuina i "robar" una recepta. Aquesta vegada, he de reconèixer que em venia de gust endur-me una recepta ben dolça, per gaudir durant aquests dies que ja comencen a fer fora el fred. I he tingut sort, perquè el blog assaltat, Gallecookies, no pot ser més dolç.

I la responsable d'aquest munt de receptes delicioses i dolces és la Iratxe, que com jo, és del club dels trenta (encara que a mi no em queda tant per ser-ho), sent verdadera passió per la cuina, és tossuda i té la mania d'acumular llibres de cuina. I és de Vitoria, ciutat que adoro per tenir una de les millors persones que conec, el meu amic Javi.



I fent honor a la introducció i un petit homenatge a la meva infància, he triat com a recepta els núvols de sucre o marshmallows, com es coneixen als Estats Units.

Sembla ser que la Iratxe, després de llegir moltes receptes de com fer-los, es va quedar per la "més americana" de totes i a mi ja m'està bé, perquè fa temps que vaig comprar corn syrup, i estava esperant una recepta per estrenar-lo.




La recepta és la base pels núvols de sucre blancs i es pot donar el sabor que vulgueu, jo he seguit la recepta al peu de la lletra i només he afegit una mica de colorant en pasta de color rosa, perquè s'assemblessin com les "nubes" de tota la vida. 

Us he de dir que m'he quedat al·lucinada amb el resultat. Tenen el mateix sabor i textura que les comprades. Una consistència que sempre m'havia preguntat com s'aconseguia, i mireu, aquí teniu la recepta.

[Per cert, un apunt, jo he fet servir "Gelly", de les textures dels germans Adrià, però la recepta de la Iratxe és amb gelatina en pols, normal]





Per fer aquests núvols de sucre, es necessiten els següents ingredients:

  • 20 gr de Gelly texturas (o gelatina en pols)
  • 90 ml d'aigua + 60 ml d'aigua
  • 320 gr de sucre
  • 200 gr de corn syrup (o glucosa)
  • una culleradeta de vainilla en pasta
  • mitja culleradeta de sal
  • colorant rosa en pasta
  • sucre glas


Sorprenentment, la recepta no pot ser més fàcil.

En primer lloc, s'ha de posar a hidratar la gelatina en pols o el Gelly amb 90 ml d'aigua. Ja veureu que ràpidament queda com bastant consistent, però no patiu, és normal.




A part, en un cassó, s'ha d'escalfar la resta d'aigua (60 ml), juntament amb el sucre i el corn syrup i deixar que s'escalfi, a foc mig, fins que comenci a bullir. Ha d'arribar a 115ºC i evitar que passi d'aquesta temperatura, ja que si ho fa, us caramel·litzarà. Així que si no teniu un termòmetre de cuina o de sucre, una vegada comenci a bullir, no ho deixeu més de dos minuts.




Mentre, posem la gelatina solidificada al bol de la batedora i batem uns segons perque és separi, com si fos sorra de gelatina.




Llavors, quan tinguem la barreja de sucre i corn syrup a 115ºC, s'ha de batre a velocitat baixa la gelatina i anar afegint mica en mica aquesta mena de xarop que acabem de treure del foc. 




I amb compte, pugem la velocitat de la batedora a mitja-alta i batem durant 10-15 minuts.

A meitat del procés, quan porteu uns 7-8 minuts, s'ha d'afegir el pessic de sal i la pasta de vainilla i, si voleu, una mica de colorant rosa en pasta.

Ja veureu que el resultat és una barreja molt consistent, similar a l'aparença d'un merenga dur i molt, molt enganxosa.




S'ha de deixar reposar durant un mínim de 12 hores. Jo he fet servir un tupper gran perquè els núvols tinguessin un gruix determinat. No oblideu untar bé amb una mica d'oli neutre, per evitar que se us enganxi.




Passada l'estona de repòs, s'ha de cobrir bé la zona on desemmotllareu la pasta amb sucre glas per evitar que s'enganxi i anar tallant amb la forma que vulgueu. Jo he fet quadrats, però també es poden fer servir motlles o talladors de galetes.




A mida que aneu tallant els núvols, s'han d'anar arrebossant amb sucre glas, per evitar que s'enganxin entre si, i retirant l'excés de sucre.




Al·lucinareu amb la textura.




Us prometo, que volaran, com els dies.



Espero que us hagi agradat la recepta i que faci més dolços aquests nouvinguts dies plens de llum.


Els dies s'allarguen

Els dies s'allarguen
per tenir temps,
per poder acomiadar.me
del que em cuida des de l'hivern.

Ara no sé quan ens veurem.

El paisatge es mereix
que el mirem més.

Em mal acostumes
i després se'm fa etern
desaprofitar-te a l'entretemps.

Els dies s'allarguen per poder
no fer res més.

De la boca et cau
el que em tens guardat...


De la boca et cau
el que em tens guardat...

De la boca et cau
el que em tens guardat...

De la boca et cau
el que em tens guardat...

De la boca et cau
el que em tens guardat...

De la boca et cau
el que em tens guardat...

(Renaldo & Clara)






TEXTO O DESCRIPCION



9 comentaris:

  1. Ohhhhhh, pero que ricos y que perfectos te han quedado esos mashmallows!!!! Que ganas de meter la mano através de la pantalla y llevarme unos cuantos!!!

    Un besito,
    Sandra von Cake

    ResponElimina
  2. Han quedat ben xules aquests núvols de sucre! A mi encara em tornen boja! Si n'arreplego una bossa... no puc parar! Aquests fets a casa han de ser divins! :)
    Petons guapa

    ResponElimina
  3. Hola Marta!
    que xulos quedan, los críos y no tan críos seguro que flipan... los dentistas igual no tanto.
    Buen asalto
    Salutacions!!!
    Marisa

    ResponElimina
  4. Hola!
    que xulos quedan, seguro que los niños y no tan niños flipan mucho... los dentistas no tanto.
    Buen asalto
    Salutacions!
    Marisa

    ResponElimina
  5. mmmm que cosa más rica! nunca las he hecho pero tengo que animarme porque tienen una pinta genial.un gran asalto!! un beso,
    http://elbauldelasdelicias.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  6. Para niños y para madres que ya son abuelas...qué ricas. Besooooooooos

    ResponElimina
  7. Me encantan!!!!!! Te han quedado perfectas! ^_^ Y me alegro que te guste tanto Vitoria :)
    Muás

    ResponElimina
  8. Que bones... mmm... jo en vullc, quina pinta mes bona que tenen... mmmmmmmmmmmm!!!!
    Me la apunte per a fer-la... aisss!!
    Bessets!!! ^_^

    ResponElimina
  9. Se ven unas nubes realmente perfectas, me encantan. Beso.

    ResponElimina

Moltes gràcies pel teu comentari! Em fa molta il·lusió la teva visita!